VIKING Life-Saving Equipment udnævner ny administrerende direktør

Esbjerg, 26. februar 2024

VIKING Life-Saving Equipment A/S udnævner Henrik Helsinghof som ny administrerende direktør med virkning fra 1. juni 2024.

Henrik Helsinghof vender tilbage til VIKING som CEO i juni for at sikre kontinuitet i ledelsen.

Udnævnelsen af Henrik Helsinghof sker efter den tidligere administrerende direktør Henrik Uhd Christensens død i januar efter kort tids sygdom. Henrik Helsinghof var tidligere blevet udpeget af Henrik Uhd Christensen og VIKINGs bestyrelse som en fremtidig kandidat til posten som CEO. Henrik Helsinghofs udnævnelse sikrer derfor kontinuitet, samtidig med at han bringer nye perspektiver til VIKINGs lederteam.

Tilbage til VIKING for at skabe succes

Henrik Helsinghof begyndte sin karriere i VIKING i 2006 som studentermedhjælper og bestred flere forskellige stillinger i virksomheden de følgende 14 år, herunder som direktør for VIKING Nadiro. Han kommer til VIKING fra Bramidan A/S, hvor han var administrerende direktør i tre år, hvor virksomheden udviklede sig positivt.

Jens Lindholm, bestyrelsesformand for VIKING A/S, siger:
"Vi er meget glade for at kunne byde Henrik velkommen i vores lederteam som CEO. Han er en dynamisk leder med dokumenterede resultater og en passion for virksomhedsudvikling gennem mennesker. Han er også en ægte VIKING i hjertet. Han deler vores værdier, kultur og passion. Med sin tidligere erfaring fra VIKING og nylige succeser som CEO er Henrik den ideelle person til at føre vores virksomhed videre. Han har fuld opbakning fra bestyrelsen og ejeren, Claus Sørensen Fonden, og vi ser frem til at arbejde sammen med Henrik, mens vi bygger videre på VIKINGs fremtid."

Viderefører succesfuld BP25 forretningsplan

I sin nye rolle vil Henrik Helsinghof fortsætte VIKINGs positive udvikling. VIKING er i øjeblikket ved at definere en ny forretningsstrategi frem mod 2028, som bygger på og udvider succesen fra den eksisterende strategi.

Henrik Helsinghof glæder sig til opgaven:

"Det er en stor ære at lede VIKING og bygge videre på det stærke fundament af vækst, innovation og en position som markedsleder, som min forgænger og ledelsen har lagt. Sammen med det talentfulde ledelsesteam hos VIKING og vores kolleger rundt om i verden vil vi fortsætte med at innovere, betjene vores kunder med ekspertise og lede vores virksomhed og branche fremad."

Henrik Helsinghof

Foto: Henrik Helsinghof

For yderligere information kontakt venligst:
Kommunikationschef - Malte V. Eggers
Tlf. +45 20 97 58 09